Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Space and Time in Epic Theater

Sprache EnglischEnglisch
Buch Hardcover
Buch Space and Time in Epic Theater Sarah Bryant-Bertail
Libristo-Code: 04818617
Verlag Boydell & Brewer Ltd, November 2000
Bertolt Brecht and the director Erwin Piscator developed epic theater in the 1920s because they foun... Vollständige Beschreibung
? points 328 b
130.85 inkl. MwSt.
Externes Lager in kleiner Menge Wir versenden in 13-16 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOPP Tvoříme z obalů na vajíčka Gudrun Schmitt / Hardcover
common.buy 4.13
Matilda, Broadway Tie-in Roald Dahl / Broschur
common.buy 8.67
Battle of France: Then and Now Peter D. Cornwell / Hardcover
common.buy 54.98
Acupuncture in Practice Hugh MacPherson / Hardcover
common.buy 162.94
Austere Beauty David F. Martin / Broschur
common.buy 25.42
Children's Literature Review Gale Group / Hardcover
common.buy 636.45

Bertolt Brecht and the director Erwin Piscator developed epic theater in the 1920s because they found Western realism limited to the single perspective of an individual, and thus unable to confront the new realities: technological warfare, revolution, the metropolis, and the mass media, among others. The epic stage juxtaposed the old media of actors and scenery with new media, including film, photography, and electronic sound. Bryant-Bertail provides analyses of theatrical productions in the epic tradition from before, during, and after Brecht's lifetime: Hasek's The Good Soldier Schwejk directed by Piscator; Mother Courage written and directed by Brecht; Lenz's The Tutor directed by Brecht; Ibsen's Peer Gynt in productions directed by Peter Stein and Rustom Bharucha; Buchner's Leon and Lena (& Lenz) directed by JoAnne Akalaitis; and Les Atrides (The House of Atreus) from Aeschylus and Euripides, directed by Ariane Mnouchkine. Bryant-Bertail shows that epic theater's relevance for politically engaged artists lies in its discovery that history, fate, and human nature are spatio-temporal constructs that may be reconstructed on stage. ~~~~~~~ SARAH BRYANT-BERTAIL is Associate Professor Emerita of theory and criticism in the School of Drama at the University of Washington.

Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto