Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Multimedia and Professional Learning in Initial Teacher Education

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Verlag Springer Netherlands, März 2012
This volume examines the complexity of preservice teacher professional learning and the contribution... Vollständige Beschreibung
? points 142 b
56.59 inkl. MwSt.
50% Chance Wir werden die ganze Welt durchsuchen Wann bekomme ich das Buch?

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOP
Budapest Chico Buarque / Broschur
common.buy 15.12
Arithmetik Donald E. Knuth / Hardcover
common.buy 67.59
Milchspeisen und Getranke nonymus / Broschur
common.buy 27.75

This volume examines the complexity of preservice teacher professional learning and the contributions that an interactive multimedia resource, known as QuILT (Quality In Learning and Teaching), offered for constructivist, reflective and social learning experiences. The study focusses on preservice teachers meaning-making of their learning experiences as they developed their teacher knowledge while they used the multimedia resource QuILT within a subject in teacher education programs. Data analysis reveals the complexity of preservice teachers professional learning; particularly the rich and multilayered learning associated with QuILT use such as personal reflection and those based within multiple communities of practice cultivated while studying with QuILT. The volume shows that the ways the preservice teachers engaged with the multimedia resource contributed significantly to how they learned from QuILT. This indicates that preservice teacher professional learning also relied on engaging the affective domain of learning. Affective factors discussed in the findings include: willingness to accept QuILT as a resource for learning; valuing the resource; being able to make connections between the multiple communities of practice associated with studying QuILT. Together, these factors assisted preservice teachers to deepen their learning with QuILT. Lacking these affective characteristics seemed to bring tensions to the professional learning of some of the preservice teachers.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Multimedia and Professional Learning in Initial Teacher Education
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2012
Anzahl der Seiten 120
EAN 9789400744226
ISBN 9400744226
Libristo-Code 01980007
Abmessungen 155 x 235
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto