Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Lord of the Rings - Popular Culture in Global Context

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Lord of the Rings - Popular Culture in Global Context Ernest Mathijs
Libristo-Code: 01362203
Verlag Wallflower Press, Dezember 2006
Much more than a successful film trilogy, Lord of the Rings has become an unparalleled media phenom... Vollständige Beschreibung
? points 77 b
30.56 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 14-18 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOP
Lord of the Rings box set John Ronald Reuel Tolkien / Broschur
common.buy 27.43
TOP
The Lord of the Rings John Ronald Reuel Tolkien / Broschur
common.buy 22.79
TOP
Hobbit & The Lord of the Rings Boxed Set John Ronald Reuel Tolkien / Broschur
common.buy 45.70
TOP
A Game of Thrones: The Story Continues George Raymond Richard Martin / Broschur
common.buy 69.91
TOP
Lord of the Rings John Ronald Reuel Tolkien / Hardcover
common.buy 40.35
Smokie Forever John H Williams / Broschur
common.buy 8.77
Spark the Elemental Series Brigid Kemmerer / Broschur
common.buy 16.54
La Femme coquelicot Noëlle Châtelet / Broschur
common.buy 11.69
Album Jarmilky Kameníkové Jarmila Zábranská / binding.
common.buy 4.13
Manuscripts and Correspondence of James, First Earl of Charlemont James Caulfeild Charlemont / Hardcover
common.buy 43.78
Theatre and Violence Lucy Nevitt / Broschur
common.buy 15.53
Ein diskretes Wunder Isabel Allende / Broschur
common.buy 5.05

Much more than a successful film trilogy, Lord of the Rings has become an unparalleled media phenomenon. Through its impact on regional as well as global industries, and stretching from a British origin over Hollywood to a New Zealand appropriation it has challenged our thinking about the commercial contexts of popular culture. Lord of the Rings: Popular Culture in Global Context brings together leading scholars in the fields of media and film studies to explore the various strategies and implications underlying the global presence of Lord of the Rings. Chapters address how the trilogy has been planned and received as a media business; how it was received by critics and fans, and how spin-offs, franchises, associated media, and indeed the text itself have been affected by its success and appeal. The book covers different national contexts and presents a lively and diverse combination of textual, historical and empirical study.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Lord of the Rings - Popular Culture in Global Context
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2006
Anzahl der Seiten 224
EAN 9781904764823
ISBN 1904764827
Libristo-Code 01362203
Gewicht 662
Abmessungen 157 x 234 x 23
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto