Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Interpreting Interpretation

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Interpreting Interpretation William
Libristo-Code: 04564042
Verlag Pennsylvania State University Press, September 1993
In Interpreting Interpretation, William E. Rogers searches for a model for literary education. This... Vollständige Beschreibung
? points 118 b
46.91 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 15-20 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


Sex Before Sexuality - A Premodern History Kim M Phillips / Broschur
common.buy 31.77
Charles Valentin Alkan William A. Eddie / Hardcover
common.buy 209.45
Rhinemann Exchange Robert Ludlum / Broschur
common.buy 12.80
Oxford Handbook of Martin Luther's Theology Robert Kolb / Hardcover
common.buy 230.34
Fall of Hong Kong Philip Snow / Broschur
common.buy 54.37
Multicriteria Environmental Assessment Nolberto Munier / Broschur
common.buy 126.51
Ageless Erotica Joan Price / Broschur
common.buy 21.08
Carib HSJ; Shauna's Hurricane (Step) Francine Jacobs / Broschur
common.buy 6.45

In Interpreting Interpretation, William E. Rogers searches for a model for literary education. This model should avoid both of two undesirable alternatives. First, it should not destroy any notion of discipline in the traditional sense, terminating in the stance of Rorty's "liberal ironist." Second, it should not regard literary education as an attempt to cause students to ingest a pre-determined mix of facts and cultural values, terminating in the stance of E. D. Hirsch's "cultural literate." From the semiotics of C. S. Peirce, Rogers develops the notion of interpretive system. The interpretive system called textual hermeneutics is used to interpret interpretation. From that perspective, the world looks like a text. Applying the principle rigorously allows an articulation of the problematic relations among interpretation, philosophy, and language itself. Interpreting Interpretation clarifies the conception of textual hermeneutics as an ascetic discipline by showing the consequences of this conception for interpreting canonical texts and for humanities education in general. Discussions of poetry by Robert Frost and by John Ashbery illustrate how this conception applies to an analysis of literary texts. Ultimately, the book offers a Peircean alternative to the educational theories implied in the pragmatism of John Dewey and of Richard Rorty. Rogers provides a new vocabulary for talking about what people are doing when they read, write, speak, and hear interpretive statements about texts. The new vocabulary acknowledges the great difficulty of "teaching texts" in the face of postmodern anxieties about pluralism, relativism, or nihilism. What emerges is not curriculum but method-an argument that the humanities teach not texts but interpretive systems.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Interpreting Interpretation
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 1993
Anzahl der Seiten 256
EAN 9780271027333
ISBN 0271027339
Libristo-Code 04564042
Gewicht 399
Abmessungen 152 x 229 x 20
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto