Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Game Design Reader

Sprache EnglischEnglisch
Buch Hardcover
Buch Game Design Reader Katie Salen
Libristo-Code: 04044324
Verlag MIT Press Ltd, November 2005
The Game Design Reader is a one-of-a-kind collection on game design and criticism, from classic scho... Vollständige Beschreibung
? points 218 b
86.86 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 3-5 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOP DEMNÄCHST
Jujutsu Kaisen, Vol. 1 Gege Akutami / Broschur
common.buy 10.58
TOP
Occult Tarot Travis McHenry / Karten
common.buy 25.31
TOP
Girl, Woman, Other Bernardine Evaristo / Broschur
common.buy 10.28
TOP
The Artist's Way Julia Cameron / Broschur
common.buy 20.88
TOP
Why We Sleep Matthew Walker / Broschur
common.buy 14.62
TOP AUSVERKAUF
Mythos Stephen Fry / Broschur
common.buy 8.36
TOP
You Are a Badass at Making Money Jen Sincero / Broschur
common.buy 11.90
TOP
Sonic the Hedgehog, Vol. 1: Fallout! Ian Flynn / Broschur
common.buy 14.01
TOP
Star Wars: Darth Maul Cullen Bunn / Broschur
common.buy 14.82
Who Made Me a Princess Vol. 1 Spoon / Broschur
common.buy 17.34
Citroen C4 Owners Workshop Manual Peter Gill / Broschur
common.buy 35.40

The Game Design Reader is a one-of-a-kind collection on game design and criticism, from classic scholarly essays to cutting-edge case studies. A companion work to Katie Salen and Eric Zimmerman's textbook Rules of Play: Game Design Fundamentals, The Game Design Reader is a classroom sourcebook, a reference for working game developers, and a great read for game fans and players.Thirty-two essays by game designers, game critics, game fans, philosophers, anthropologists, media theorists, and others consider fundamental questions: What are games and how are they designed? How do games interact with culture at large? What critical approaches can game designers take to create game stories, game spaces, game communities, and new forms of play?Salen and Zimmerman have collected seminal writings that span 50 years to offer a stunning array of perspectives. Game journalists express the rhythms of game play, sociologists tackle topics such as role-playing in vast virtual worlds, players rant and rave, and game designers describe the sweat and tears of bringing a game to market. Each text acts as a springboard for discussion, a potential class assignment, and a source of inspiration. The book is organized around fourteen topics, from The Player Experience to The Game Design Process, from Games and Narrative to Cultural Representation. Each topic, introduced with a short essay by Salen and Zimmerman, covers ideas and research fundamental to the study of games, and points to relevant texts within the Reader. Visual essays between book sections act as counterpoint to the writings.Like Rules of Play, The Game Design Reader is an intelligent and playful book. An invaluable resource for professionals and a unique introduction for those new to the field, The Game Design Reader is essential reading for anyone who takes games seriously.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Game Design Reader
Autor Katie Salen
Sprache Englisch
Einband Buch - Hardcover
Datum der Veröffentlichung 2005
Anzahl der Seiten 960
EAN 9780262195362
ISBN 0262195364
Libristo-Code 04044324
Verlag MIT Press Ltd
Gewicht 1958
Abmessungen 209 x 238 x 47
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto