Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Examining the First Year Three-Contact Hour Seminar Implications for Faculty Development

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Examining the First Year Three-Contact Hour Seminar Implications for Faculty Development Melanie Rogers
Libristo-Code: 06812132
Verlag VDM Verlag, Dezember 2008
An experience that has proven to be an effective§intervention for first year students is the first§y... Vollständige Beschreibung
? points 230 b
91.71 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 15-20 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


Displaced Person Ella E. Schneider Hilton / Broschur
common.buy 18.05
Fellini Hollis Alpert / Broschur
common.buy 22.89
Edgar Rubin and Psychology in Denmark Jorgen L Pind / Broschur
common.buy 64.16
Fool, a Farce, in Two Acts. Edward Topham / Broschur
common.buy 16.13
Betriebswirtschaftliche Analyse Auf Operationalen Daten Pascal Schmidt-Volkmar / Broschur
common.buy 70.62

An experience that has proven to be an effective§intervention for first year students is the first§year seminar. Research supports that students'§participation in first year seminars is effective in§retention, persistence toward graduation, higher§grade point averages, and social integration. §Results from the 2001-2002 First Year Initiative§Survey provides support that there is a positive§relationship between the instructional techniques§used in the first year seminar and acquisition of§academic and critical thinking skills for students§enrolled in the three-contact hour first year§seminar. A correlational analysis was performed on§the 2001-2002 First Year Initiative Survey results,§which identified four institutions of higher§education. A multiple case study approach was§employed to provide a rich description and analysis§of the first year seminar faculty development§phenomenon. An experience that has proven to be an effective§intervention for first year students is the first§year seminar. Research supports that students''§participation in first year seminars is effective in§retention, persistence toward graduation, higher§grade point averages, and social integration. §Results from the 2001-2002 First Year Initiative§Survey provides support that there is a positive§relationship between the instructional techniques§used in the first year seminar and acquisition of§academic and critical thinking skills for students§enrolled in the three-contact hour first year§seminar. A correlational analysis was performed on§the 2001-2002 First Year Initiative Survey results,§which identified four institutions of higher§education. A multiple case study approach was§employed to provide a rich description and analysis§of the first year seminar faculty development§phenomenon.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Examining the First Year Three-Contact Hour Seminar Implications for Faculty Development
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2008
Anzahl der Seiten 296
EAN 9783639022902
ISBN 3639022904
Libristo-Code 06812132
Verlag VDM Verlag
Gewicht 399
Abmessungen 152 x 229 x 16
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto