Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Design and Cultural Politics in Postwar Britain

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Design and Cultural Politics in Postwar Britain Patrick Joseph Maguire
Libristo-Code: 02767199
Verlag Bloomsbury Publishing, Jänner 1998
Marking the 50th anniversary of the Britain Can Make It (BCMI) exhibition, this collection of essays... Vollständige Beschreibung
? points 475 b
189.58 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 15-20 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


Delft Design Guide Roos van der Schoor / Broschur
common.buy 44.89
Reverberations Michael Goddard / Broschur
common.buy 51.95
Das Kompendium der dunklen Künste Gavin Baddeley / Hardcover
common.buy 38.24
Quick-Turnaround ASIC Design in VHDL N. Bouden-Romdhane / Hardcover
common.buy 194.62
Adobe Photoshop CS5 for Photographers Martin Evening / Broschur
common.buy 52.56
On the Dynamics of Exploited Fish Populations Raymond J.H. Beverton / Hardcover
common.buy 251.32
Der Roman Eines Kontrarsexuellen Emile Zola / Hardcover
common.buy 25.12
Cyberwarfare Mike Chapple / Broschur
common.buy 129.44
Neural Correlates of Thinking Eduard Kraft / Hardcover
common.buy 251.32
City of Enterprise / Broschur
common.buy 53.47
brennende Tur Alfred Pompe / Broschur
common.buy 9.03
360° Industrial Design Arman Emami / Hardcover
common.buy 38.34
Future Interaction Design A. Pirhonen / Hardcover
common.buy 126.51
Future Interaction Design A. Pirhonen / Broschur
common.buy 125.41
Design Process in Information System Research Marsilius Graf von Ingelheim / Broschur
common.buy 50.74

Marking the 50th anniversary of the Britain Can Make It (BCMI) exhibition, this collection of essays, documents and commentaries is a re-examination of a major design initiative in the immediate post-war period. BCMI encapsulated many of the problems which the newly-founded Council of Industrial Design was to face over the following decades: the tensions between a state-funded body, with its metropolitan bias, and British manufacturing industry located in the industrial regions; persuading the public that "good" modern design had a key role in everyday life; and the manifestation of a particular set of social and cultural values in the selection of exhibits and the means of design propaganda. The book draws on the documentary sources in the Design Council Archive.

Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto