Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Cuban Zarzuela

Sprache EnglischEnglisch
Buch Hardcover
Buch Cuban Zarzuela Susan Thomas
Libristo-Code: 04868055
Verlag University of Illinois Press, November 2008
On September 29, 1927, Cuban soprano Rita Montaner walked onto the stage of Havana's Teatro Regina,... Vollständige Beschreibung
? points 137 b
54.58 inkl. MwSt.
50% Chance Wir werden die ganze Welt durchsuchen Wann bekomme ich das Buch?

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


Rivals Jilly Cooper / Broschur
common.buy 14.01
Legion Brandon Sanderson / Hardcover
common.buy 11.59
Board Leadership Board Leadership (BL) / Broschur
common.buy 37.32
Patterns of Distribution of Amphibians William E. Duellman / Hardcover
common.buy 115.21
Communication and the Globalization of Culture Shaheed Nick Mohammed / Hardcover
common.buy 142.66
White Satin Iris Johansen / Broschur
common.buy 9.57
Tweed Rivers Ken Cockburn / Broschur
common.buy 12.50
Program Music Jonathan Kregor / Broschur
common.buy 35.81
Fight for the Bay Howard R. Ernst / Broschur
common.buy 44.49

On September 29, 1927, Cuban soprano Rita Montaner walked onto the stage of Havana's Teatro Regina, her features obscured under a mask of blackened glycerin and her body clad in the tight pants, boots, and riding jacket of a coachman. Standing alongside a gilded carriage and a live horse, the blackfaced, cross-dressed actress sang the premiere of Eliseo Grenet's tango-congo, "Ay Mama Ines". The crowd went wild. Montaner's performance cemented "Ay Mama Ines" as one of the classics in the Cuban repertoire, but more importantly, the premiere heralded the birth of the Cuban zarzuela, a new genre of music theater that over the next fifteen years transformed popular entertainment on the island. "Cuban Zarzuela: Performing Race and Gender on Havana's Lyric Stage" marks the first comprehensive study of the Cuban zarzuela, a Spanish-language light opera with spoken dialogue that originated in Spain but flourished in Havana during the early twentieth century. Created by musicians and managers to fill a growing demand for family entertainment, the zarzuela evidenced the emerging economic and cultural power of Cuba's white female bourgeoisie to influence the entertainment industry. Susan Thomas explores zarzuela's function as a pedagogical tool, through which composers, librettists, and business managers hoped to control their troupes and audiences by presenting desirable and problematic images of both feminine and masculine identities. Zarzuela was, Thomas explains, "anti-feminist but pro-feminine, its plots focusing on female protagonists and its musical scores showcasing the female voice". Focusing on character types such as the mulata, the negrito, and the ingenue, Thomas uncovers the zarzuela's richly textured relationship to social constructs of race, class, and especially gender.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Cuban Zarzuela
Autor Susan Thomas
Sprache Englisch
Einband Buch - Hardcover
Datum der Veröffentlichung 2008
Anzahl der Seiten 264
EAN 9780252033315
Libristo-Code 04868055
Gewicht 544
Abmessungen 152 x 229 x 25
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto