Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Classroom Discourse Analysis

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Classroom Discourse Analysis Frances Christie
Libristo-Code: 01249888
Verlag Bloomsbury Publishing, Jänner 2005
This book offers a model of classroom discourse analysis that uses systemic functional linguistic th... Vollständige Beschreibung
? points 428 b
170.81 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 9-12 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


Hellblazer Zamrznutí Azzarello Brian / Broschur
common.buy 11.19
Český jazyk pro 5.ročník základní školy Ludmila Konopková / Broschur
common.buy 2.31
Dispute Settlement Reports Complete Set 178 Volume Hardback Set World Trade Organization / Hardcover
common.buy 35 546.55
Eat Well Stay Well Dr Sarah Brewer / Broschur
common.buy 16.03
Difficult Gospel Mike Higton / Broschur
common.buy 51.95
Breaking Jewel Makoto Oda / Broschur
common.buy 35.71
Allgemeine Anwendungen (Ti-59, Hp-41 C, Fx-602 P) Norbert Hoffmann / Broschur
common.buy 55.48
DEMNÄCHST
Letter Form and the French Enlightenment John W. Howland / Hardcover
common.buy 45.49
Future of Law in a Multicultural World Adda Bruemmer Bozeman / Hardcover
common.buy 136.81
Glicerol como agente crioprotector de cepas fungicas Melisa I. Pérez C. / Broschur
common.buy 47.11
Black Male Outsider Gary L Lemons / Broschur
common.buy 43.27

This book offers a model of classroom discourse analysis that uses systemic functional linguistic theory and associated genre theory to develop a view of classroom episodes as 'curriculum genres', some of which operate in turn as part of larger unities of work called 'curriculum macrogenres'. Drawing on Bernstein's work, Christie argues that two registers operate in pedagogic discourse: a regulative register, to do with the goals and directions of the discourse; and an instructional register, to do with the particular 'content' or knowledge at issue. Each can be shown to be realized in distinctive clusters of choices in the grammar. The operation of the regulative register determines the initiation, pacing, sequencing and evaluation of the overall pedagogic activity. The book sets out the its methodology in detail by reference to a number of classroom texts, and a range of school subjects. Overall, schools emerge as sites of symbolic control in a culture.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Classroom Discourse Analysis
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2005
Anzahl der Seiten 208
EAN 9780826476050
ISBN 0826476058
Libristo-Code 01249888
Gewicht 312
Abmessungen 156 x 234 x 11
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto