Österreichische Post 5.99 DPD-Kurier 6.49 GLS-Kurier 4.49

Brazil on the Screen

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Brazil on the Screen Andreza André da Rocha
Libristo-Code: 06843001
Verlag VDM Verlag, Juni 2011
Media play an increasingly important role in modern societies, serving as a window to the world for... Vollständige Beschreibung
? points 173 b
68.90 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 15-20 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOP
How to Invent Everything Ryan North / Hardcover
common.buy 25.52
TOP
Vengeful V. E. Schwab / Broschur
common.buy 9.17
TOP
Sherlock Holmes: The Novels Arthur Conan Doyle / Broschur
common.buy 22.59
Legend of Zelda: Twilight Princess, Vol. 1 Akira Himekawa / Broschur
common.buy 10.58
Food Mood Connection NAIDOO DR. UMA / Broschur
common.buy 19.66
Matty Matheson / Hardcover
common.buy 28.34
Complete Alice Lewis Carroll / Hardcover
common.buy 25.52
Tailchaser's Song Tad Williams / Broschur
common.buy 10.58
UX For Dummies Kevin Nichols / Broschur
common.buy 22.99
The E-Myth Real Estate Investor Michael E. Gerber / Hardcover
common.buy 26.53
Art Deco Britain ELAINE HARWOOD / Hardcover
common.buy 32.48
DEMNÄCHST
LIFEL1K3 (Lifelike) Jay Kristoff / Hardcover
common.buy 15.43
On the Road / Leporello
common.buy 9.57

Media play an increasingly important role in modern societies, serving as a window to the world for a large number of people. However, since a few media oligopolies from developed countries control the global market, not all countries are able to make their voices heard in the global media arena. Media concentration is an expression of cultural imperialism and results in cultural standardization and the perpetuation of stereotypes. Brazil is used as an example to illustrate this assertion. Since just a few Brazilian films and media products reach large international audiences, people form their image of the country based on images transmitted by developed countries like the United States. In order to identify the most common Brazilian stereotypes on the screen, eleven films are analysed. The implications of imbalances in the international communication flow and UNESCO's efforts to promote a more balanced flow are discussed to emphasize the importance of media representation for developing countries and the necessity to protect and promote cultural diversity.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Brazil on the Screen
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2011
Anzahl der Seiten 132
EAN 9783639361025
ISBN 3639361024
Libristo-Code 06843001
Verlag VDM Verlag
Gewicht 204
Abmessungen 152 x 229 x 8
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto